تویوتا اعتراف کرد که Mirai با سوخت هیدروژنی "موفق نبوده"
با وجود فروش کند سدان هیدروژنی تویوتا، این برند از این فناوری دست بر نمی دارد.
نویسنده: آنتونی آلانیز:به روز رسانی: تویوتا اعلام کرد که در مورد محصولات آینده در مورد Mirai اظهار نظر نخواهد کرد. تصمیم این شرکت بر تحقیق و توسعه موتورهای احتراق هیدروژنی تأثیری ندارد. تویوتا قصد دارد به پالایش فناوری سلول سوختی هیبریدی برای خودروهای سواری ادامه دهد.
به گزارش اتوکار، مدیر ارشد فناوری تویوتا، هیروکی ناکاجیما، در جریان نمایشگاه تحرک ژاپن گفت که به گفته اتوکار، «پیدا کردن» جایگاههای سوخت هیدروژن دشوار بوده است. این امر فروش Mirai را که "موفق نبوده" محدود کرده است. بر اساس مرکز داده سوخت های جایگزین وزارت انرژی ایالات متحده، تنها 57 مکان سوخت گیری هیدروژنی در ایالات متحده وجود دارد که همگی در کالیفرنیا هستند.
ناکاجیما به این نشریه گفت که هیدروژن برای خودروهایی که عمدتاً بین دو مکان حرکت می کنند، مانند وسایل نقلیه تجاری، مناسب تر است. استفاده از آنها اغلب محدود و خاص، ارائه گزینه های سوخت گیری پایدار را آسان تر می کند. تویوتا و ایسوزو در اوایل این ماه اعلام کردند که این دو کامیونهای سوخت هیدروژنی سبک را با هم توسعه خواهند داد.
نسل اول Mirai هرگز 2000 فروش نداشته است، اما نسل دوم از سال 2021، بالاترین سال فروش این مدل، هر سال این رکورد را شکست داده است. فروش در سال 2022 به کمی بیش از 2000 کاهش یافت، اما امسال در حال افزایش است. تویوتا تا سپتامبر 2023, 2604 دستگاه سدان Mirai فروخته است که در مقایسه با 9 ماه اول سال 2022 بیش از 80 درصد رشد داشته است.
تویوتا و سایر خودروسازان نیز در حال توسعه موتورهای احتراق هیدروژنی هستند. هفته گذشته، یک شرکت مفهومی جدید موتور مسابقه ای را معرفی کرد که 410 اسب بخار قدرت دارد. در نمایشگاه تحرک ژاپن امسال، تویوتا یک کالسکه احتراق هیدروژنی را که با همکاری هوندا، سوزوکی و کاوازاکی طراحی کرده بود، به نمایش گذاشت که می تواند آینده ای در خودروهای سواری داشته باشد.